Blåsig onsdag

Fy vad det blåser idag.
Efter regnet så kom ju solen så jag satt på bron hos Andreas,
det var riktigt skönt.

Första älgjakts dagarna är över.
Igår blev det älghjärta efter ett recept från internet.
Det blev inte så tokigt,men nästa gång blir det utan tomatsås,jag är inte så förtjust i det.
Det blir nog godare med vanlig brun sås.Köttet var väldigt mört.
Han som skjuter får ju hjärta å tunga om han vill.Det blev mycket kött av det.
Tungan har jag lagt i saltlake,för senare kokning.
Dom tog inte rätt på nån lever,synd det är ju gott.

Lite av sommaren,orange krasse



Kommentarer
Postat av: sandra

jo det har blåsit rejält idag :( ursch! men gustav fick låna min bil till jokkmokk, för hans bil är så lätt och hög så vinden tog i rätt hårt i den :/ kraam

2009-09-09 @ 20:36:05
URL: http://jagsandra.blogg.se/
Postat av: Jenny

Lever, tunga och hjärta, urk! Det är nog inget för mig. Har nog smakat det någon gång men.... nej tack äter hellre något annat. Kom förbi om ni är till stan. Tilde har slagit upp sig i ansiktet och KIm har vurpat med cykeln och slagit skallen, suck dessa barn :-) Kram

2009-09-10 @ 22:34:53
URL: http://jennygumman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0