Säkrast att ta på hjälmen

Igår bokade jag med Andreas att han skulle komma hem idag.
Han hjälpte oss att få upp garderoberna på vindan.
Så mitt på dan hjälpte han H med timmervagnen först.
Sen så tog dom itu med bärandet.
Tre gardrober en enkel å en bredare, en dubbel DEN VAR tung.

Säkrast att ta på hjälmen! Hihi


En som är i vägen, eller?

Tack för hjälpen Andreas tur du bor nära.


Dagboken
Den 4 Dec 2009

Idag kör jag ett barn kl:08,å ett barn kl:10 till skolan.
Sen handlar jag å åker till Peter på sjukhuset.
Kom då på att dom skulle komma med hans säng kl 10:30.
Så det blir att snabbt åka hem igen.Tur det inte är så långt.
Strax efter så kom det två gubbar med den.
Jag bad dom då att ta ut badkaret .
Hänga upp en lampa lite högre, så man inte slår huvudet i den.
Först så hade dom inte tid men dom gjorde det i alla fall,det var ju snällt.
Hämtar Peter så vi är hemma kl:13.
Hämtar Meja kl:14, vi åker till Sparis å handlar glass,hämtar Adam kl:15.
Det blir mycket köra fram å tillbaka när barnen ska till skolan.
Dom får ju bara skolskjuts från en förälder.
Vi äter gös å mos till middag.
Peter tyckte det var gott det gick bra att äta.
Andreas å Johannes kom med båten kl:18.Skönt att resan gick bra.
Peter satt uppe till kl:17, sen har han legat å sovit en bra stund.
Vid 22 tiden kom dom från hemvården å spola drenaget.
Peter har idag pratat med skolkuratorn.
Det blev inget samtal idag som planerats, kanske mån eller tis.
Pratade idag om att få ett minne, alla vänner å syskon skall få något.
Jag bad om segelbåten på hyllan.

Kommentarer
Postat av: Andreas Lundqvist

Varsågod, och tack för nyckelbandet.



Det var en tung resa och tid hos Peter. Men det var skönt att få ta farväl av honom.



kram på dig och pappa.

2010-12-04 @ 19:36:24
URL: http://andreasnikanor.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0