Dagbok 19 Dec.

Två mån idag sedan Peter lämna oss.

Dagbok från 19Dec.

Vaknar 6.30 ringer sjukhuset,Peter har haft en lugn natt mest sovit.
Han fick ett morfin plåster igår,så han är nog helt smärtfri.
Jag tar en duch å åker dit,vill inte att han ska vara ensam.
P-Å fanns ju här hos barnen.
Vi får besked av läkaren att Peter kan åka hem till Röjskär idag.
Han kom hem vid 11tiden.Det var jobbigt å tröttsamt.
Men det är ju hemma i Röjskär han vill vara.
Han kan ju ha barnen omkring sig där.
Ernst å Ingemar kom förbi en stund mitt på dagen.
Senare på afton kom Nina förbi med ett pepparkakshus som var en kopia av Peters hus.
Jenny ringer å säger några ord till Peter,man ser att han lyssnar men han kan inte svara.
Han är ju så torr i munnen.
Peter sover mest han är ju väldigt trött.han andas ibland tungt,
 ibland så hör man knappt att han andas.

Jag sitter vid hans säng mest hela dagen,fuktar hans läppar.
Smörjer honom ofta för han är så torr i hyn.
Smeker hans ansikte å håller hans hand, pratar lugnande med honom..
Vid åttatiden på kvällen blev det en stund där det var rossligt att andas .
Jag tänkte att nu händer det nå,så jag kalla på P-Å,det blev lungt igen.
Efter kl21 på kvällen så ser jag att han andas väldigt sällan .
Det blir längre å längre mellan andetagen.Svagare å svagare.
Han somnade bara in lungt å stilla.
Med sin äldre bror å mamma som fanns nära.
Adam å Meja fick ochså vara vid sin pappas sida hans sista tid.

Sedan efter att vi samlat oss lite så blev det att ringa och då kom stressen å allt det jobbiga.
Kl 01 på natten intog jag sängläge.
Tack P-å för att du stannade kvar hos mig den dagen.









Kommentarer
Postat av: Jenny

Mina tårar rinner på kinden...... Tack mamma för att du gjorde så att Peter fick en så fin sista tid och omvårdnad. Det betyder så mycket för oss alla. Älskar dig mamma.

2010-02-20 @ 07:27:30
URL: http://jennygumman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0