Första jordgubben

Idag när min blick gick mot jordgubbslandet så lyste det rött,första gubben i år.
Den var god.
Nu behöver jag hjälp att få upp nätet så inte fåglarna äter upp dom före mig.



Regna på förmiddan det var skönt,så jag passade på att städa upp lite i skåparna.
Det har en förmåga att hamna saker här å där på fel platser.
Mitt på dagen kom solen då var det bara att gå ut,löser Norrans korsord.
Sitter å stickar å river upp en tröja som inte blev bra.
Närbilder på lite blommor blev det idag.

Rosenlönn med humla.


Rosa Akleja


Blå Akleja


Blå Iris


Gul Iris


En rosa okänd med insekter


Prästkrage med regndroppar


Kejsarkrona


Pangse som en fjäril,självsådd från förra året.


Pangse gul som en citron med lösögonfransar, också från förra året


Slutar med nyckelpigan i nyponrosen

Kommentarer
Postat av: Nina

Ja, inte är ni så mycket senare där uppe hos er än vi här mitt i havet! Det är ju inte många dagar sedan <i>jag</i> plockade årets första gubbe.



Fina blomster har du, Aina, och vad härligt att det prunkar :o) Prästkragarna här hos mig har av någon anledning i princip kilat vidare efter den här vintern. JÄTTEprästkragar ska det vara, men de som kommer är mindre än de vildväxande vid vägkanterna. Konstigt.

2010-07-08 @ 11:47:12
URL: http://stjarnkraft.blogspot.com
Postat av: aina

Nina

De här prästkragarna är stora men har själva fyttat där dom nu finns,de trivdes bättre här där det är torrare.

2010-07-08 @ 20:22:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0