Stor fjäril

Idag när jag på fm satt å läste dagens tidning så fick jag i ögonvrån se en flaxande skugga.
En stor fjäril,nästan 10 cm mellan vingspetsarna.
Jag rusa in efter kameran,lyckades att ta bilder men den var inte still många sekunder.
Carro hjälpte mig att få en större bild.
Vi har kollat,det är en Makaonfjäril.


Jag besökte min Moster, Gunhild när jag var på väg till Kålaboda.
Hon är den enda av mammas syskon som finns kvar.
Mamma dog 97 å var då 86 år.
Både Moster å hennes man är 89 år.
Moster samlar på katter

Kommentarer
Postat av: Nina

WOW! Här ligger min lilla vinbärsfuks i lä så det smäller om det ;o) En sån där bamsing har jag aldrig sett mer än på bild (och så blev det ju igen).



Ska vi snacka om tecken så är väl detta definitivt ett tecken på att du kommer att få en fin midsommar? Passar därför på att önska dig och resten av familjen där norröver en riktigt skön, regnfri och på alla sätt fin midsommarhelg!

2010-06-24 @ 07:37:45
URL: http://stjarnkraft.blogspot.com
Postat av: Sandra

Åå vilken fin fjäril! Jättevacker :D

2010-06-26 @ 13:17:56
URL: http://livetarvackert.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0