Vägen hem

Startade vid sjutiden på morgonen när de andra gick på sina jobb.
Regnade när jag startade färden ,ungefär vid Gävle så kom solen.

Stannade bara i Iggesund för toa å tanka.
För då kommer jag ända hem utan fler tankningar.

Å uppe vid Högakustenbron tog jag lunch.
Kyckling med fritterade potatisspiraler,fint å dyrt


En pampigt hög bro.


Skulebärget alldeles rakt upp


Solbacken hemma i stan


Exakt 17.15 klev jag ur bilen här i Böviken.
Alldeles skakis i benen så det blev att vila en stund.
Sedan var det bara att bära plantor å plantor å plantor,hade ju fulla bilen.
Vad det har växt här hemma,gräsmattan var nyklippt det lukta så grönt å gott.
Det är en snäll tomte som gjort det åt mig.

Smörbollarna alldeles gula
        

Gröna fina granskott goda att äta


Sen satte jag mig i solen till den gick ner,det kändes vemodigt.
lessamt,sorgen å allt tog över,ensamheten är här igen.

Kommentarer
Postat av: Nina

Skönt att veta att du kommit hem helskinnad!



Hoppas att ditt goda humör återkommer när du fått en stund för att "landa" där hemmavid, i det hemtama. Om jag får våga mig på ett förslag, så tycker jag du ska ägna dig ännu mer åt fotografering. Att knata runt i världen med kameran ger det mesta ett nytt perspektiv; man lär sig med tiden att se detaljer, saker man normalt sett passerar utan att lägga märke till.



Fantastiskt fin bild på granskottet för övrigt! Hur skulle det t.ex. vara att i bild försöka fånga sommaren och dess utveckling mot höst? Försöka hitta dina egna fotovinklar på vardagliga saker i din närhet?



Jag var förresten förbi graven för ett par-tre dagar sedan och gav växterna ett par kannor vatten, innan regnet som nu är här hade hunnit komma. Det är lika fint där fortfarande och allt blommar för fullt, ska du veta.



en lite regnvåt men välment kram

2010-06-12 @ 08:49:27
URL: http://stjarnkraft.blogspot.com
Postat av: alexandra

Jag kommer gärna och sover hos dig igen i sommar, kanske fler än en natt denna gång? :)<3

2010-06-12 @ 17:45:08
URL: http://cheze.blogg.se/
Postat av: sandra

Åå vad gott det såg ut att vara det du åt vid bron :) Ska bli kul att ses i helgen :) KRAM

2010-06-12 @ 23:27:03
URL: http://livetarvackert.blogg.se/
Postat av: Aina

Tack ! Det har varit mycket trevligt att ha dig hos oss, det är inte så ofta man kan rå om sin mamma nu på äldre dar men jag tyckte om att ha dig här och du är mycket välkommen tillbaka, vi syns snart igen när vi kommer upp Puss o kram

mvh Den Gullige

2010-06-13 @ 11:47:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0