Fem månader idag

Sorgen efter min son Peter gör fortfarande väldigt ont. Att överleva sitt barn är en mardröm. Även om barnet är vuxet borde det inte få hända,det är mot naturen,borde inte få vara så.Ingen ska behöva följa sitt barn till graven.
Ingen ska behöva dö i sina bästa år.
Man tänker ju ofta på sina barn,då får man en bild av var dom finns, hur det är där dom bor.Vad dom kanske gör. Vad barnbarnen gör.
När man tänker på Peter så finns ingen bild längre,då blir det ett tomt hus.Hans barn svarar inte på mina meddelanden,varför?
När man ringde brukar han svara,hej morsan.
Kan man ringa till himlen?
Jag har tänkt å vill åka till P-Å nu snart,och då åka över till Åland.Göra ett besök på graven å Röjskär.Kanske det går att få bo där några dagar i hans hus? Det står ju tomt ännu. Vi får se.
Hur än det blir så är det så fruktansvärt svårt.
Minsta tanke så bara gråter jag.Men det ska kanske vara så.Han saknas i mig.

Röjskär 14 Dec 2009



Röjskär 22 Dec 2009





Kommentarer
Postat av: Sandra

Fint skrivet av dig. Klart att man ska sakna och aldrig glömma, jag tänker också väldigt ofta på Peter. Men jag tänker inte att det är ett tomt hus, utan jag tänker att han har det bra där han är nu, är pigg och slipper ha ont.. Du är stark mamma! Jag älskar dig, kramar

2010-05-19 @ 12:19:18
URL: http://livetarvackert.blogg.se/
Postat av: Nina

Det är inte bara i dig han saknas, Aina. Ju längre våren är kommen, desto mer är han i mina tankar. Han hade så mycket planer för huset, gården och veckorna med barnen. Jordgubbsplantorna han fick av mig ifjol, som han så omsorgsfullt ordnade ett land åt, fick han inte skörda från och det känns så orättvist. Så förbannat, jävla orättvist så det inte är sant. Men allra mest orättvist är det att han inte fick finnas för sina barn tills de hunnit bli vuxna.



Kommer du till Åland är det SJÄLVKLART att du ska få bo i hans hus så länge som det står tomt! Det är väl bättre att någon är där några dagar och tar lite hand om det än att det bara står, till ingen glädje och nytta för någon?



Om du hade varit här nu hade du fått en bamsekram av mig. Jag saknar honom också.

2010-05-19 @ 20:56:15
URL: http://stjarnkraft.blogspot.com
Postat av: Jenny

Hans finns i mina drömmar, hans finns i mina tankar. Och VI kommer alltid att sakna honom. Jag saknar dom där telefonsamtalen när han ringde:

-TJA! HAR DU PRATAT MED MORSAN?



Min älskade bror som alltid fanns då jag behövde hjälp nu ska jag hjälpa honom.....



Kram mamma. Älskar dig, du är så fin!



2010-05-19 @ 22:48:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0