Första advent 2010

Advent kommer ju som vanligt varje år även så denna.
Vitt å vintrigt har vi å kallt, det pendlar mellan 10 å 20 minusgrader.
Utegranen kom upp idag efter en massa tjat,å den lyser också!
Den blir ju finare när det kommer snö på den.
Den gamla stackaren står kvar,får väl hänga fågelmat i den.


Juligt i köket ,det ska vara rött till jul.


Adventsbågen med änglar .


Blommorna som inte ryms i fönstren när stakarna kommer dit.
Har tills vidare hamnat här.


Gardinerna broderade jag på sommaren jag var gravid med Johannes.
Finns ingen som har likadana,jag ritade av ett kuddmotiv.


Dagboken
Lördag den 28 nov 2009

Idag hämtade vi hem Peter från sjukhuset på fm.
Tolvtiden åkte vi å hämta barnen på Järsö.
Jenny går med dom på stan å choppar.
Sen kommer dom hit hem några timmar.
Vi fika å spela spel,N kom också en stund.
Jag kör hem barnen 16 tiden på afton till modern.
Till middag gör jag lax som Peter gillar.
Han äter en potatis mosad i smör till laxen,tyckte det var gott.
Han är väldigt trött svullna fötter, knän å händer.
Han har suttit i vilstolen hela dan.
Strax före kl 21 är vi tillbaks till sjukhuset.
Så idag blev det nog en för lång dag utan att vila,en väldigt trött man.
Bra att barnen fick komma både för dom å han.
Dom fick ju då också träffa Jenny.



Kommentarer
Postat av: Sandra

Ser mysigt ut hemma :) Kram mamma!

2010-11-28 @ 18:28:30
URL: http://livetarvackert.blogg.se/
Postat av: Nina

Det är väl ingen dum idé, den att hänga mat åt fåglarna i det avbarrade gamla skrället? :oD



Vad julfint det är hos dig allaredan! Adventsbågen är verkligt mysig. Synd att jag inte har plats ens för vanliga adventsstakar på mina fönsterbräden :o/



Jag tänker också mycket på Peter just nu. Det var en tung tid ifjol de här veckorna fram till jul. Visst är det tungt också i år, men på ett annat sätt. visste man ju inget från den ena dagen till de andra om hur det skulle gå. NU står man inför faktum och kvar är bara utrymme för alla minnen.

2010-11-28 @ 21:24:09
URL: http://stjarnkraft.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0