Plockat fram Advent

Har igår å idag plockat fram för Advent.
Men julstämning finns det då ingen alls,allt är bara jobbigt.
Har varit sugen på Janssons hela veckan.

Så när jag äntligen fick hem potatis,så blev det en.


Dagboken
Fredag 27 nov 2009

Vaknar före kl:04 på morgon,kunde inte somna om.
Jag hämtar Jenny kl:08 på Arlanda,hon tog flyget ner.
Sen kör vi till Grisslehamn, där vi tar båten till Åland.
Tur att jag fick låna P-Å GPS.Annars hade jag inte hitta.
Vi var i god tid vid båten på Ekkerölinjen.
Kl:12 var vi i Röjskär hos Peter.
Vi lasta bara av bilen å körde direkt till sjukhuset.
Det var bra att äntligen få träffa han, å krama om han.
Men ingen fin syn när han blivit så mager.
Han får extrablod idag också för att få upp blodvärdet igen.

Sedan var vi förbi hos N med en blomma.
Därifrån åkte vi tillbaks till Peter igen,satt hos honom tills vi åkte till Röjskär för kvällen.
Vi städade upp lite å tvätta, för det hade han inte orkat på ett bra tag.
Det var en chock att se Peter så mager å gul i hyn.
Hur snabt det har gått från i somras när han var hem.
Då han såg så frisk ut.
Det känns så skönt att jag har kunnat åka ner.
Vad visste han i somras när han var uppe hos oss?
Det får vi aldrig veta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0