Elmia,dit SKA han.

H ska ju alltid på Elmiamässan,i Jönköping. Så även i år.
Han är ju inte frisk för att göra en sån resa, men,men.Dit SKA han.
Stress för att då få undan en massa innan han åker.
Skiten ska köras ut å tjurarna flyttas.Alltid likadant varje år.
Dålig planering så det tar längre tid ,å med det en massa stress.Stress.


Jag blir ju också stressad.
Han hade tänkt få S att sköta djuren medans han var borta.
Nu blev det inte så. Det blev andra som gör det.

Har du packat resväskan då? Nää? Packar inte den sig själv?
Han måste ju tro det.
Tur han har en fru som fixar åt han.Jag vet ju hur det alltid är.
Sista gången, Aldrig mer!
Nästa gång får du göra det själv!
Ändå blir det samma sak varje år. Jag måste ju vara dum.

Idag har jag tömt pannan på aska (Den var full,15 hinkar.)
Den var inte tömd sen sist jag gjorde det.
Så jag kan elda av skräp jag plockat ihop.
Tur att det inte är vinter än å en massa snö.
Nu ska jag vila i tre dagar.







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0