Hinna med överallt.

Fotade daggen i en liten tall på morgon.
Som små silverpärlor


Man ska hinna vara överallt.tre ställen att hålla ordning på.
Böviken,Drängs.Hemma.
Har frostat av två frysboxar.
Ändå en kvar till i morgon.
Röjt undan,vikt tvätt.

Klippt gräsmattan i frostkåge igen.
Tillräckligt tungt med den traktorn,väldigt trög att ratta.
Så jag får så ont i händerna.
Å inte lätt att sitta på med mina knän.
Kunde nästan inte kliva av den.
Ryggen blir paj.
Vem ska ? Jo jag så klart om det ska bli gjort.


Två dimmor till som varit på uppnålning i helgen.
En rosa, en lila.


Stickar nu på en halsduk från tidningen Land.
Och en påbörjad kofta sen flera år som jag hoppas att jag får klar.
Nu hoppas jag att det finns så varmt vatten att jag kan ta ett HETT bad.
Det behöver jag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0