Pajbakning igen.

Grannfrun ringde å sa att jag fick komma å plocka plommon,det var igårafton.
Så jag plockade en kasse,det gick ju fort.
Sen så satt jag å dela dom för att få ut kärnan,det tog sin tid,ett väldigt petgöra.
Tills jag hade en full stor gratängform.Resten frös jag in.
Det blev en paj också.

Det är Viktoriaplommon,väldigt goda å fina.



Så idag har jag stått å bakat 6 goda pajer å 75 muffins med plommon i.
Det känns i mina fötter, å knän.



På fm hade jag tänkt att åka till Böviken å ta bort saker jag har kvar där ute.
Men då kom jag på att Andreas låna min bil å har då nycklarna dit.
Så det sket sig,å idag då det var så fint väder.Det hade ju passat bra.
Jag fick nöja mig med att sitta på bron i stället, mellan gräddningarna.

Var förbi där för att vattna mina blommor,dom på väggen å bron.
De är fortfarande så fina.Kanske borde ta hem dom.





Nu är det bara kvar träningen av knäna,sen högläge med benen.


Kommentarer
Postat av: Andreas Lundqvist

Muffinsarna var goda, pajen också. Tack för att jag fick låna bilen.

Kram på dig mamma

2010-09-20 @ 18:40:02
URL: http://andreasnikanor.blogg.se/
Postat av: Sandra

Mina blommor är också fina fortfarande :) Ser att dina Mariaklockor mår bra också. Glöm inta att de är fleråriga och blommar först nästa år, så sätt dem nånstans där de kan övervintra, men kom ihåg att när blommorna väl kommer kan de bli ca 60cm höga ;) Kram sötmamman min

2010-09-20 @ 21:22:32
URL: http://livetarvackert.blogg.se/
Postat av: Sandra

Duktigt mamma, nu blev det rätt :D Kram

2010-09-22 @ 15:30:46
URL: http://livetarvackert.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0