Det var den här dagen.

Började dagen med att göra älgfärsbiffar.
Tog med några till min bror,pluss en av pajerna.
På vägen ner var jag in i Hökmark å köpte bröd.
Det kan man ju inte missa när man passerar.

Vi hade bestämt att det skulle bli Ånäset idag.
Så vi möttes upp vid E4an.
Ville besöka min svägerska som ligger där på sjukhemmet.
Hon har inte mått så bra sen i våras.Hon har blivit så liten.
Hon väger bara 35kg.(Det jag skulle behöva gå ner!)
I morgon ska hon få åka hem,hoppas att det går bra för henne.
Och att det inte blir allt för jobbigt för min bror.
Man blir åter påmind hur fort det kan vända här i livet.

Senare planerade jag att åka in i Lövånger där jag bott tidigare.
Men det blev inte så.Jag var in på Varuhuset där vid E4.
Där var så mycket att titta på, så tiden gick.
Där rök 1000 spänn,tex: ett par svarta kängor, med mera.
Som jag faktiskt fick på mig! Dom kändes mjuka å sköna.
Det är inte ofta jag köper skor,för mina fötter sväller.



Sen var jag förbi hos Jenny,där bjöds det på blöta,det var länge sen man åt det.
Dom skulle på Hockey premiären.
Då blev det COOP för mig där det försvann 1000 spänn till, lätt som en plätt.
Allt var slut här hemma pluss en massa skurmedel.Såpa å Yes.
För nu ska här börjas med rengörning från golv till tak.
Det lär nog ta sin tid, tur man är pensionär.Men ändå.
Hur hann man allt när man jobba tidigare?
För nån hjälp har jag då aldrig haft.Det inte jag gör ,gör ingen annan heller.
Skulle behöva en sån där handikapplift för att åka upp å ner från golv till tak.
Likolift.



Kommentarer
Postat av: Jenny

Vilka fina skor mamma. Riktigt tuffa. Kul att du kom förbi idag. Synd bara att vi skulle bort. Kramiz

2010-09-17 @ 00:02:13
URL: http://jennygumman.blogg.se/
Postat av: Sandra

Snygga skor :)

2010-09-17 @ 12:35:00
URL: http://livetarvackert.blogg.se/
Postat av: Den Gullige

Snygga skor !! Men du var rädd om älgköttet jag har en STOR kylväska med mig upp nästa helg.

2010-09-18 @ 16:51:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0