Idag blev det Pitepojkar

Började dagen med att göra Anisgrisar efter frukosten som nu oftast inte blir förrän kl 9:30-10 tiden.
Det tar ju en bra stund att göra dom.
Efter att degen jäst i bunken börjar kavling å skärning.


Jäsning igen.

Värmning av fettet som jag blandar Ister å Cocos.
Å när det är lagom varmt så blir det fritering.Med locket nära till hands.


Vänds å körs på andra sidan till lagom färg.


Det blev över 150 st.Glömde fota när dom låg i en hög å klara.

Sen så blev det köttbullar av 1 kg färs som jag tog fram igår.
Det är alltid bra att ha klara.


Avslutar med att grädda en studslimpa.


Skulle ha åkt till Tilde hon blir 11år idag men jag kände att jag orkade inte.
Å är inte så  glad i att köra när det är halt å mörkt.Grattis.

Kommentarer
Postat av: lilian

Ser riktigt "goa" ut dina bakverk.

2011-12-14 @ 22:11:18
Postat av: Nina

Åh, nu blev jag sugen! Dina anisgrisar är ju såå goda! Och jag förstår mycket väl att du inte orkade med någon bilkörning efter all denna huslighet.



Själv kör jag mycket ogärna i mörkret nuförtiden. Dels har mitt mörkerseende försämrats radikalt under åren, och dels är det besvärligt med de progressiva glasögonen jag har. Som tur är, är det väldigt sällan jag måste ta bilen någonstans på kvällarna (eller tidiga mornar)!

2011-12-15 @ 08:09:52
URL: http://stjarnkraft.blogspot.com
Postat av: Sandra

Oj vad gott med Pitepojkar :D duktiga du! Jaha å vad är det för fel på mina köttbullar då hehe? ;D Kram

2011-12-15 @ 14:53:00
URL: http://livetarvackert.wordpress.com/
Postat av: Andreas Lundqvist

Vad är studslimpa?

Anisgrisar mmmmmmmmmm godast på hela julen (delad plats med skicnka och julgröt)

Kram och tack för att ni sköter Woffe då jag är borta. Älskar er.

2011-12-15 @ 18:40:52
Postat av: Anonym

Sandra

Det är inget fel på dina köttbullar dom ska vi ha till jul.Dom jag har gjort ska vara som snabbmat när man inte ids laga.

2011-12-15 @ 22:19:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0