Strömavbrott

Sandra gör köttbullar idag till julen å mitt i allt så får vi strömavbrott.
Efter två timmar sa jag ,sätt köttbullarna (som var ogräddade) på bron så kommer strömmen tillbaka.
Å det blev så.


Jag har i veckan klätt om fyra stolar.
Det var inte så lätt som jag först trodde.Det är ju inte bara räta sidor.
Det tog en himla tid för jag var tvungen sy för hand för att få dit baksidan snyggt.
Men är helt nöjd,tyget hitta jag i min skåp full av tyger.
Lite väl ljust men jag får väl göra ett överdrag senare.

Före.


Under arbetets gång.
H hjälpte mig att ta bort stiften för jag hade bara handkraft till en stol dom satt så hårt.


Nitade först dit tyget på sitsarna,sen framsidan på ryggarna,
som jag nitade fast på baksidan. För att få till det på böjen där uppe.


Nålade dit tyget på baksidan av ryggarna för att sen sy fast det runt om.


Färdigt resultat


Kommentarer
Postat av: Jenny

Stolarna blev jätte fina. Vilket jobb!

Kramiz

2011-12-11 @ 00:26:47
Postat av: Andreas Lundqvist

Dom blev mycket fina.

kram

2011-12-11 @ 12:17:21
Postat av: Alexandra

jag tycker inte alls det blev för ljust! det blev jätte snyggt! :D

kram kram

2011-12-11 @ 13:11:19
URL: http://cheze.blogg.se/
Postat av: Nina

JÄTTEFINT!! Men jag förstår att du inte mäktade med att dra loss alla stiften. Jag fick hjälp med att byta tyg på mina två vardagsrumsfåtöljer härom året, men skulle "klä av dem" först själv. Herreminguuuud, så ont i händerna jag hade före alla stift var urdragna!



(Det ljusa tyget mot det mörka träet är SNYGGT!)

2011-12-15 @ 08:06:34
URL: http://stjarnkraft.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0