Böviken idag

Det där brödet som bakades i går blev för platt,men jag tycker det smakar bra.
Det var smaksatt med ost.
Idag bakar A ett annat bröd som ska gå att rosta.
Det är mandel å cocos i det.


H skottade idag upp infarten i Böviken med traktorn.
Så jag åkte dit å skotta upp så man kan komma in.
Bad om hjälp men ingen ville.Jag åker nog dit i morgon också.
Glömde att ta med något så jag kokade upp snö å gjorde en kopp choklad.
Det behövdes det är ju en hel del att skotta.
Hjärtat slog som en ångvält,ibland hårt snabbt å ibland kändes det som det skulle stanna.
Det var bara att vila ofta,man är ju inte ung längre.Kondisen är inte som förr heller.
Hoppas det blir lika fint väder i morgon, så jag kan dit å skotta mera.
Måste ju  komma mig till veden så jag kan elda.
Trodde mig ha lagrat mera ved inne.Men det var inte så,kanske en vedtjuv varit där?
Glömde ju kameran också, det får bli att fota i morgon.

Foto från förra året.


Det var nog mer snö i fjol.
Men ändå nästan en meter djupt i år också.

Till middag så åt vi ädelostfylld kyckling inlindad i bacon och sallad.
Andreas var kock.


Under den här veckan har jag sysslat med detta.
Ett pussel där man inte vet vad det blir.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0