Bussen ges bort

Får veta att någon är intresserad å har bjudit 5000 för bussen.Skrotningsvärde tror jag.
Jag anser att den är då värd det dubbla i alla fall,men?
I måndags började jag att tömma den på allt som blivit samlat där under alla år den stått på gården.
Minst 20 år.Kommer inte ens ihåg vilket år den köptes.
Det har blivit en enda resa,det var det år den köptes.
Det är deprimerande när man tänker på det,å orsaken varför den bara stått där.
Vill inte gå in på det nått närmare.
Ett dyrt förråd.Det är vad en jordenruntresa kostar.

Några bilder.
Skrotet som var samlat i den.

Leksaker hjälmar skridskor kläder massor, många timmar tog det.
Jobbigt att bära å bära,två trappsteg in å ut.
Å högt att lyfta över ryggstöden.Helt slut.
Vad får man för hjälp?

Förarplatsen en kyl finns till höger.


Köksdelen


Toan även dusch till höger.


Sovrum med tre platser, vänster sida.



Andra sidan


Bakifrån å fram 8 sittplatser där det går göra extra sovplats med att hissa ner ett bord



Våningsäng två platser



Framifrån å bak


I tisdags gick jag igenom alla lådorna från nio till fem på afton.
Det känns i hela kroppen.


Det blev en massa som ska eldas upp.En del till soptippen.
Onsdag körde jag en full bil till myrorna med barnkläder.
Idag har jag burit lådor under tak som mest är leksaker å sportsaker.
Ska försöka sälja det mesta som barnen inte vill ta rätt på.
JaJa livet är inte lätt ,tungt med alla minnen.



Kommentarer
Postat av: Andreas Lundqvist

var ett tag sedan man kunde se hur den såg ut innuti. Och visst, mer än 5000 var den då värd trots skavanker och fel.

kram på dig mamma

2011-09-01 @ 21:31:33
URL: http://andreasnikanor.blogg.se/
Postat av: Nina

Va, bara 5.000 för en så pass rymlig och åtminstone invändigt välhållen buss?! Jag tror inte mina öron ... Skulle den inte vara perfekt t.ex. som turnébuss för någon orkester??



Men du, vännen min, vilket jättejobb att röja tomt i den. Det förstår man av mängden saker som syns på dina bilder. Voj, voj ... jag tänker på ditt relativt nyligen opererade knä. Det kan inte ha känts skönt efter allt slitet.



Kram på dig!

2011-09-01 @ 22:24:48
URL: http://stjarnkraft.blogspot.com
Postat av: Cici

Vilket jättejobb du gjort! Bara det borde vara värt dom där 5000.

2011-09-02 @ 09:58:01
URL: http://cicilina.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0