Allt kan hända,

Var förbi hos Andreas idag,Wolf skällde på något.
A trodde det var att det lät i fläkten(,det är ju vindstilla.)
Jag stog i köket å hörde då att det var något i tvättstugan i en ventil där.
Han lyste med ficklampan å såg en fågel.
Det var en levande å en död,
Han fick ta loss en taklist för att få loss ventillocket.
Vi öppnade fönstret så fågeln tog sig ut efter en stund.
Det var en Kaja dom sitter nog järna på skorstenar .
Det är ju som en skorsten på taket där ventilerna går upp.
Dom kanske tog skydd i stormen som var.
Han får kolla så det inte är fler,inte så roligt.
Kanske sätta ett galler så dom inte tar sig in.


Kommentarer
Postat av: Nina

Uj,uj! Inte kul med död kaja i ventilationsgångarna! Det är nog bäst att han hastar sig upp på taket och får ett nät över ventilöppningen. Kajornas ungar lär väl bli flygga rätt snart och då är risken säkert ännu större att en vinglig och oerfaren unge druttar ner i hålet och blir fast där.

2012-06-11 @ 11:15:35
URL: http://stjarnkraft.blogspot.com
Postat av: Andreas Lundqvist

:)

Kram

2012-06-11 @ 17:51:32
Postat av: Cici

En dag när vi inte hade bott så länge i stugan och det fullkomligt vräkte ner regn, markerade en av hundarna vi hade då att det var något i kaminen. När jag öppnade luckan kom en sotsvart grönfink utflygande i mitt precis sommarstädade kök. Efter lite jagande fick jag fast den och försökte skölja av den lite sot, en den bet mig så hårt i fingret att jag gick ut på bron och släppte den fri. Jag fattar än i denna dag inte hur den hamnat i kaminen.

2012-06-12 @ 23:36:59
URL: http://cicilina.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0