Känns i hela kroppen

Började idag att kvista tjocka grenar å bära till en ny brasa.
Som jag hoppas kan eldas snart,just nu blåser det för mycket.
Det passar ju bra att jobba sig varm när det är så kallt.
Det finns ris till en till brasa kvar.


Efter lunch så åkte jag hem å tvätta å städa,pigan ska ju göra sitt jobb.
Tog sen Wolf till Drängs å kvista upp grenarna från pilen där.
Jag vek ner sätena i bilen å lasta in det som blev ved.
Resten får h köra hit till brasan
Det var skönt med en jättevarm duch efter det,å hem till mig å elda.

Hugg veden själv så värmer den dig två gånger.
Det hade min mor på en väggvepa minns jag.

Så dagen har varit full av kropsarbete,det känns i kroppen när man stannar av.


Kommentarer
Postat av: Andreas Lundqvist

Kram :)

2012-05-29 @ 23:32:12
Postat av: Cici

Så du jobbar och står i, men spaden verkar ha fått anstånd denna dag i alla fall. När du skriver "hem till mig" är det Böviken du menar då?

2012-05-29 @ 23:37:34
URL: http://cicilina.blogspot.com
Postat av: Anonym

Cici

Ja det är där som är hem för mig på sommaren

2012-05-31 @ 07:50:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0