Brinner i pannrummet!

Jag har i flera dagar planerat att baka lussebullar.
Idag så väntade jag till mitt på dagen innan jag gjorde degen.
Det är ju bara 17 gr inne, så dom jäste väldigt långsamt.
Jag gick ut till pannan för att stoppa in ved.
Det  var ju eldat hela dagen å ingen värme,Surved!
Jag rörde om i pannan så det blir drag ,för mycket aska!
Å la in mer surved.Finns ingen ved fixad för vintern.
Sopar bort skräp på golvet.
Sen när H går ut så brinner det på golvet.Flera timmar senare.
Så tydligen så var det nån glöd som antänt i skräpet ändå.
Jag fick förbud att gå ut å elda.
JaJa varför finns inte torr ved så det blir värme.
Vintern har ju bara börjat.
 
Det blev lussebullar till slut.
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Cici

Oj, det var tur att det gick bra! Men inte ska du väl behöva ha bara 17 grader inomhus, minst 20 ska det väl vara ändå, minst. Du kanske ska köpa boken dom pratade om i Go´kväll i dag, skriven av en norrman och en boksuccé i Norge: "Ved" heter den rätt och slätt när den nu ges ut i Sverige. Ge den till H i julklapp vetja´.
Och inte kom jag ihåg att köpa saffran när vi var och vattengympade i dag. Dina blev då väldigt fina och är säkert lika goda som dom ser ut.

Svar: Tänkte samma tanke med boken,men det hjälper nog inte ändå.
ainalundqvist.blogg.se

2012-11-27 @ 22:58:15
URL: http://cicilina.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0