Vargen kommer! Var är han!

Jag står med huvet i frysboxen å sorterar om.
Holger säger att han ska på heden å kolla logen där.
(Mycket sällan han säger vart han ska)
Då var kl halv tolv.
Så när jag kollat igenom alla boxarna,efter två timmar.
När jag kommer in, så är här kallt.
Jag blir frysen går ut till pannrummet å där finns som vanligt inget att elda med.
Går in igen, tiden går,det blir mörkt,ingen Holger har dykt upp.Kl är nu snart fyra.
Det är nu inte ovanligt att han gör så här.
Jag har ringt massor av gånger,det är då Sandras röst som säger.
"Du har kommit till Holgers telefon osv"
Vad ska man göra?
Han fattar inte att man blir orolig,det går ju kosta på sig att ringa å säga vars man är!
Han är ju 70 år å inte så pigg,Jag mår ju inte bra av att oroa mig heller.
Det här händer alldeles för ofta.
Hade det hänt han något,då hade han varit stelfrusen vid det här laget.
När han äntligen kom så har han varit till både Rune å till Erland.
Telefonen var utan ström.
Ska jag ringa polisen när han gör så här?
När det nån gång kanske skulle hända nått så är det ingen som vet var han är.
Det blir ungefär som i sagan Vargen kommer.
Är det för mycket begärt att man ska meddela vars man är?
Jag tycker inte det.
Jag måste nog be alla att dom meddelar mig när han kommer till dom.
I måndags när han var till läkaren på morgon då satt han hos Börjes till efter kl tre.
Då tänkte jag att han är väl på sina affärer.
Efterlysning.
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Nina

Klart man blir orolig! Din idé om att be alla andra ringa när/om han oväntat tittar in är nog den bästa, för att lära gamla hundar sitta är som bekant inte det enklaste. Annars får du väl ta och sätta pejl på honom, som man gör med jakthundarna ;o)

Svar: Ja det vore kanske en ide att göra.Kram
ainalundqvist.blogg.se

2012-11-21 @ 16:00:23
URL: http://stjarnkraft.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0