Älgköttsoppaben

Igår så koka jag tre grytor med älgben.Har idag stått flera timmar å plockat lös köttet.
Många små påsar att ta fram till den förra köttsoppan jag gjorde.(Då blev det så lite kött)
Hundarna får också lite av de mindre fina bitarna.
Så det blev köttsoppa med klimp till middag.
Under tiden så koka jag lingonsylt.
 
Det känns i fötterna att jag stått mycket idag.
Sandra har hört av sig, Jonas operation gick bra.(Men han fick vänta till kl var nästan två.)
Så nu är dom på sjukhushottellet,känns skönt att det är gjort.Kramar till er.
 

Kommentarer
Postat av: Cici

I dag är ett perfekt väder för älgköttsoppa så jag tackar för tipset. Ska dyka ner i frysboxarna och leta reda på ett paket att koka. Då kan det ju passa bra att servera brödet jag bakade i går.

2012-10-04 @ 11:35:19
URL: http://cicilina.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0