En resa till Narvik å Bodö

Helt plötsligt så  bestämdes det att vi skulle resa till Norge.
Sandra har varit chafför mest hela resan.
Första rasten tog vi i Älvsbyn.Storforsenser vi bakom

Sen bar det av mot Jockmock där det blir ny paus å mat.
Nästa anhalt i kiruna.
Abisko kommer vi till vid middagstid .
Nu så har jag fått se Lapporten i verkligheten.
Som jag velat i många år.

I Abisko sov vi första natten,där vid hotellet.
Det blev många foton tagna här,så vackert.
Vi gick en stig bredvid en Jock
Det var djupt,väldigt vackert,å alldeles klart grönt vatten.
 
 

Är så nöjd å helt slut så det ska bli skönt att få landa i sängen å sova.
Efter hotellfrukosten bär det iväg mot Narvik över Björnefjäll.
Vi åkte upp till Narviksfjällets topp i en gondollift,H var skitskraj.
Där uppe drack vi kaffe å njöt av utsikten,väldigt vackert.
 
Resan fortsätter genom Ballanger till stugan i Efjord,där vi sover i två nätter
En del av utsikten från stugan i Efjord
Där var så underbart vackert å tyst,där skulle jag med min tinnitus må bra.
Synd det är så långt bort.
Fjällen heter från vänster Kugelhol,Eidetind
Har inget namn på det här
Forts kommer sen

Kommentarer
Postat av: Cici

Så det var därför det blev så tyst på din blogg. Så många fina bilder du har tagit från din resa. Tur med vädret verkar ni också ha haft. Nu blev jag riktigt ressugen.

2012-09-03 @ 21:37:57
URL: http://cicilina.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0