Högvatten

Kom tillbaks till Böviken efter några dagar hos Andreas där jag har plockat röda vinbär.
Tvättat en del å stickat förståss,haft det mysigt.Jag har ju varit utan bil.
Frostat av frysen å gjort mat av äldre älgkött, det blir ju snart nytt.
Å äppelkaka.
Igår  blev det kälknöl till middag innan ungdommarna åkte på bio.
På kvällen när jag kom till Böviken så var det högvatten .
Då såg det ut så här.

På morgon så här.
Vart har bryggorna tagit vägen?
På morgon såg jag att någon hade dragit upp dom på land.
Flytbryggan står som en flotte där ute.
Det fick gärna vara så här högt vatten det blir finare vid stranden då.
Inte en massa bråte från sågverkstiden som syns.
Nu ska jag gå ut å jobba med omplantering av rosorna.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0