Ekorrar

Nu har jag kommit så långt att två av Johannes pussel är limmade på skiva.
Fjällmotiv som speglar i vattnet
Och ett lustigt motiv där det kommer upp grodor från papperet
När jag skulle åka iväg till Böviken såg jag en ekorre
Kanske ett vårtecken först var det en
Sen var dom helt plötsligt två en på stolpen en på dörren
Det har ju varit soligt å fint nu i många dagar.
Om än nätterna är kalla ännu.
Jag tog en sparkpromenad ut på isen det var härligt.
Inget kul att fota här hemma det ser för jävligt ut överallt.
När snön tinar så kommer det fram allt skräp.

Kommentarer
Postat av: Cici

Har du lagt dom där pusslena själv? Det där svartvita måste ha tagit en evighet med tanke på alla gråa bitar.
Ekorrar är lustiga att titta på, fulla av rackartyg.
Jag har varit i stan i dag och där kan man verkligen tala om att det tinar fram både det ena och det andra. Inte särskilt snyggt.

Svar: det gråa var lite svårt när många hade samma grå nyans
ainalundqvist.blogg.se

2013-04-10 @ 23:34:40
URL: http://cicilina.blogspot.com
Postat av: Sandra

Fint med fjällen:)
Söta ekorrar.. Det är nog dom som bott där flera år och som får ungar varje år men katterna tar dom.

2013-05-02 @ 12:29:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0