Stressigt in i det sista.

Jag har stickat en del som vanligt.
Två par sockor till min bror på gamla muddar.
Två par barnsockor av restgarner.
Fick en hel påse garn när jag besökte min bror sist.
Passar bra att göra sockor av.
Herrn i huset ska på en resa(åkte fem i morse) han är dålig på att planera.
En massa måsten är som vanligt ogjort sista dagen innan.
Tur han fick hjälp av Daniel med vattnet.
Sen har det ju varit hårda vindar å då lossnar här alltid plåtar från taken.
Så sent på kvällen så var han upp på taket å spika fast dom.
Han ska inte vara där uppe! Styv å stapplig som han är!
Lätt att kliva fel.
Han kom ner i alla fall.Fem i morse så körde jag herrn till kiosken.
Han borde ha hållit sig hemma för han är väldigt förkyld.
(Det är vi båda,blev nog smittade av lille Alvin.)
Sen smittar han ner alla i bussen.
Men han är ju så tjurig så det går inte alls.
Såna resor måste man på.
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Cici

Det där taket såg inte så säkert ut och inte han som var uppe på det heller! Tur att det gick bra i alla fall. For han iväg på en långresa, herrn?

Svar: Ja fast han borde varit hemma han var lika förkyld som jag.
ainalundqvist.blogg.se

2013-04-24 @ 21:41:20
URL: http://cicilina.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0