Gastroskopi

Första gången som jag har gjort detta,det var inte roligt.
Usch å fy vad krävande.Tur att magen var tom.
En slang ner genom svalget urkurk.
Det satts bedövningssalva på slangen.
Inget som gör ont men det var ganska jobbigt att genomföra.
En bitring så man inte kunde bita i slangen.
Kvälgningar å försöka svälja utan att kunna stänga munnen.
Det var inte lätt.
 Det var också jobbigt med andningen.
Jag hade ju tänkt att kika på databilden för att själv se.
Men jag var tvungen att blunda för att konsentrera mig på andningen.
Hova hova vad det var ansträngande.
Han tog två prover  för det var lite rodnad men han trodde inte det var nått.
Så nu är det bara att vänta på svar.
Jag trodde jag skulle få mera tid med att prata med läkaren.
Men dom verkar ha ont om den varan.
Och det är tråkigt annars var dom gulliga.
Jag var så duktig,Tack Tack
Vill slippa det där fler gånger,hoppas då på det.
Det var den här dagen.

Kommentarer
Postat av: Nina

Nu blir jag impad! Du har gjort en gastroskopi UTAN att få insomningsmedel! Det hade jag då aldrig gått med på själv, för jag tyckte det var alldeles tillräckligt obehagligt FAST jag fick Dormicum och i princip redan somnat när slangen fördes ner.

Som vanligt är det bättre att bli undersökt en gång för mycket än en gång för lite, så det är bra att du fått det gjort.

Svar: Kanske därför jag skulle ha chafför?jag behövde inte groggas ner.
ainalundqvist.blogg.se

2013-02-08 @ 07:41:41
URL: http://stjarnkraft.blogspot.com
Postat av: Cici

Det låter inte särskilt angenämt det där, så jag förstår att du har varit duktig värre! Ser nog att jag helst slipper vara med om det, men är man tvungen så är man.

Svar: Det är ju bra att kola upp,vi har ju haft canser i min familj.Mor å son.Något är ju orsak till blödningar,som jag ändå tror är diabetesmedisinen.
ainalundqvist.blogg.se

2013-02-08 @ 16:14:09
URL: http://cicilina.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0