En stressig dag

Kl14 skulle jag vara på volvo å få fixat en tennspole i bilen.
Tänkte åka tidigt för jag skulle köra sakta.
Då starta inte bilen. ringde då vår bildoktor Daniel som kom direkt.
Batteriet var dött så det laddades då.
Ringer volvo å säger vad som hänt att jag blir sen.
Kom i alla fall dit kl 15.
Det byttes också batteri ,det är aldrig gjort på den här bilen.
Så en ny utgift på över 4000 kr blev det.
Den har nu kostat över 10000 i vinter,hoppas det ska fungera nu i fler år!
Då rök dom där datorplanerna igen.
Varför kan man inte vinna några miljoner så man får råd.
Jenny brukar säga att pengarna ska rulla.
Nog tycker jag att dom rullar alldeles för snabbt.
 
Jag kände mig stressad så huvudvärken kom som ett brev på posten.
Järnblödning på gång??
Hade med en stickning som jag sysselsatte mig med på Volvo.
 
Sen fanns ju oron för de här resenärerna som var på väg till Norge igår.
Dom blev försenade en dag.Sandra ringde innan dom passera gränsen.
Det är ju bara hon som har körkort så hon får ju inte avlösning med körningen.
Jag kunde inte sova förns jag visste att dom var framme ,kl23.
Då slappna jag av.

Kommentarer
Postat av: Nina

Bilar är egentligen ett otyg, som kostar pengar att köpa, kostar pengar att försäkra, kostar hiskeligt att köra och många, sköna slantar att hålla i skick.

Det skulle vara intressant att veta hur stor summa det i slutändan blir för ett enda fordon, om man tar med alla kostnader. Eller, nej förresten. Då skulle jag nog bara få en sak till att reta upp mig på. Bäst att inte veta.

Svar: Det är aldeles för dyrt,när man har en fjuttig liten pension.Om jag bott i stan skulle jag varit utan bil.Hoppas att jag kostat på den nog nu på ett stort antal år.
ainalundqvist.blogg.se

2013-01-20 @ 08:52:45
URL: http://stjarnkraft.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0