Färdigstickade koftor

Har tagit flera påbörjade projekt till stugan som jag har stickat klart innan jag tar till nått nytt.
Den grå koftan har legat i säkert 15 år för jag minns att jag var i Sorsele när jag höll på med den.
Den skulle ha raglanärm med schalkrage men det struntade jag i.
 Mjuk å lurvig är den med fickor.
En vit bomullskofta som också legat i en påse i flera år, med flätor å hålmönster
Bara lite ärm å montering var det kvar att göra  på den
En ny kofta i rosa med hålmönster det blev bara ett pyttelitet nystan över.
Trodde ett tag att garnet inte skulle räcka.
Rensade diket med lien igår när det blåste så, myggfritt i alla fall.
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Jenny

Du är så duktig på att sticka mamma <3

2013-07-09 @ 22:30:44
Postat av: Sandra

Vad fin den gråa var med fickor :)

2013-07-11 @ 00:37:12
Postat av: Cici

Fina koftor allihop men den gråa ser riktigt mysig ut. Det är säkert något att krypa in i när det är kallt och hurvigt.

2013-07-16 @ 17:18:45
URL: http://cicilina.blogspot.com
Postat av: Cici

Jag skrev en kommentar förut men den har visst gått upp i rök. Det är fina arbeten allihop men den där gråa koftan ser extra mysig ut. Säkert härlig att krypa in i när det blir höst och rusk.

2013-07-18 @ 23:29:17
URL: http://cicilina.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0