En liten råtta i min påtta.

Igår när jag var förbi i stugan efter att vi kom från läkaren,så stank det.
Kände igen doften av död mus.Det kan man verkligen kalla stank!
Så jag bestämde att jag skulle dit i dag å leta efter orsaken.
Kolla alla musfällor,under å i skåpar där jag kunde tänka mig att den fanns.
Jo till slut i pottan under bänken så låg det en pytteliten mus,stackaren hade inte tagit sig upp.
Eller så var den drogad?Det var inte min mus som ramlat ner.
Då var det problemet löst och så blev det en grundlig städning.
Jag har ju sett att det sprungit små möss där utanför i sommar.
Oj vad svettigt det är i den här kvava värmen.
Så när jag lika jobba så gick jag ner till stranden å röjde lite ris så jag kan se vattnet.
Och ris uppe vid stenarna som jag inte vill ha där.
Så hoppas att det finns duschvatten när jag kommer hem sen.
Hade inte kameran med mig.Så det blir inget pottmus på bild.

Kommentarer
Postat av: Andreas

ja det kallas " att det luktar as" utav en anledning :D

Kram

2010-07-29 @ 22:39:49
URL: http://andreasnikanor.blogg.se/
Postat av: Jenny

Åååå, fy! Jag hade ställt mig på en pall och skrikit. Tycker inte om sådana djur. Kram

2010-07-29 @ 23:40:49
Postat av: Nina

Haha! Jadu, nog är det otroligt hur någonting så litet kan lukta så mycket. Tur att du hittade den :o)

2010-07-30 @ 09:16:31
URL: http://stjarnkraft.blogspot.com
Postat av: Per-åke

Det kanske var en rumsren mus som skulle gå på pottan men trillade dit själv! Kramis

2010-07-31 @ 17:26:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0