Vilken värme!

Det blir mest att vara i skuggan tur att den finns.26 grader.
Igår var jag i Kålaboda igen å passa Alvin så pappan kunde kapa ved.
Vi behöver ju regn,men att stilla fint regn.
På vägen dit var det värsta åskskuren genom stan å söderut.Det gick knappt att köra.
Å lika dant på vägen hem på kvällen.

Tog med en ny blå blommande planta.
Det börjar bli trångt.Måste nog sätta dom i skogen nu.


Idag kom en av mina grannar,vi satt å titta i varandras stickhäften.
Å jag blev sugen på flera fina tröjor.
Här är en av dom,i klara färger.


Hennes man åkte efter pittsa, det blev rosevin till.
Jag spara en bit till Holger också.Han som slavar i värmen.(slåtter)
Å sen jordgubbar å mer kallt vin.
Från en annan granne luktar det surströmming.
Det blir kanske till veckan när P-Åkes kommer man blir ju sugen.


Kollar på Roban Broberg det är bra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0