Har lagt ner rör idag.

Det har varit en jobbig dag idag igen.
Det går inte ringa å säga grattis på namnsdagen,det är Peter idag.

Idag har  jag praktiserat inom vvs,fick H att köpa rör när han skulle till stan idag.
Sen började jag att gräva för nedläggning.å sätta ihop rör.

En fortsättning av stuprännan.


Sen en grop i ändan så vattnet kan rinna ner.Minst halvmeter djup.


Fyllde på med sten.


La en täckplast över,å sen jord å gräs på det.


Får så in å göra klart i morgon,det räcker för idag både i knän å rygg.
När jag var klar så ropa tanten mitt över,Kaffe.
Hur ska jag kunna gå ner i vikt när dom bjuder på fika varje dag.

När jag kom hem så blev det ett fotbad i såpvatten det var skönt.


Skorna fick också en omgång.


Andreas kom förbi i afton han var omplåstrad,å sydd med flera stygn i armen.
Det kunde ha slutat värre, han hade tur.Usch vill inte tänka på det.
En solig å varm dag igen.




Kommentarer
Postat av: Andreas

Det där ser bra ut mamma. Bara man nu inte trillar ner när man går där.

Armen mår bra, nu ska vi ut och rasta sen sova.



Kram

2010-06-29 @ 22:27:40
URL: http://andreasnikanor.blogg.se/
Postat av: Sandra

Duktig du varit mamma :D Tss gillar dina gulliga fossingar ;) Kram

2010-06-29 @ 22:44:01
URL: http://livetarvackert.blogg.se/
Postat av: Jenny

Mamma du är inte bara en underbar mamma, blomsterfotograf, fågelskådare.....du är även rörmontör (fniss) En händig kvinna reder sog själv. Kram mamma. Du är ju för bäst! // Jenny

2010-06-30 @ 00:11:11
URL: http://jennygumman.blogg.se/
Postat av: Nina

Bra jobbat, Aina! Förlängningen av stupröret ser hur proffsig ut som helst :o) Kanske jag borde hyra in dig som grävare om jag ska anlägga en damm på gården..?



Sköna bilder på fotbadet! Påminner mig om att jag MÅSTE få mina egna fossingar i baljan idag. Borde ha gjorts för flera dagar sedan, men tiden har liksom inte funnits.

2010-06-30 @ 09:30:56
URL: http://stjarnkraft.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0