Pust vilken värme,klagar inte.

Måste skynda mig för nyss hörde jag Oskar mullra.
Idag har jag hunnit en hel del,ränsat ogräs,dammsugit å vaskat .Det behövdes.
En snabbis å handla på fm,det var så varmt så jag kände mig svimfärdig.
Fotat en hel del.
Igår när jag kom hit var vattnet avstängt(Sommarvatten)för det var läck nånstans.
När jag handlat så fanns det vatten,men det stängdes igen för mätaren snurra hela tiden.
Senare på dan så kom en kärring från ön mitt emot,"har du nå vatten?"Nä.
Det var ringt till dom,ingen svara.
Hon hade varit i duchen å hadde diskmaskinen igång just då.
Tjihi tycker jag för alla betalar lika mycket.
Diskmaskin visst är det att snåla in på att andra betalar hennes vatten.
Många här har bara som jag utedass å hushållsvatten.
Det är nog bara att sätta in vattenmätare till varje stuga.

Det glittra så fint på havet i dag,jag har en vy som liknar Lapporten.


Jag lyckades att fota min granne ekorren idag.han satt alldeles still.
Det är ett fågelbo ovanpå holken.


När jag var en sväng till stranden så låg det här där det brukar eldas skräp.
Först tänkte jag svamp nu? Explosiv vara har det varit!


Kablekan i full blom nu.


Termometern visar hur varmt det är nu, kl är snart 20:00


Nu har det börjat regna ett fint regn,regnbågen gå ner vid stenarna,kanske en skatt där.


Nu ska jag skrapa två trisslotter jag kan ju vara rik,vem vet.


Kommentarer
Postat av: Sandra

Ja du får passa dig så oskar inte tar din dator.. Vad fina bilder du tagit :) Ekorren var himla söt! Kablekan blommade jätte fint redan :) Kram mamma

2010-05-20 @ 22:03:10
URL: http://livetarvackert.blogg.se/
Postat av: Nina

Jamen! Det där med ekorren i holken är väl ändå för lustigt ... Kurre i holken och fåglarna ovanpå. Mycket har man sett i sina dar, men det här var lustigt. Du, varför tar du inte och försöker få en ännu bättre bild på det hela och så skickar du in den till Mitt i naturen eller något sånt?

2010-05-20 @ 22:37:19
URL: http://stjarnkraft.blogspot.com
Postat av: Andreas

Åh, gull liten parvel. Och denna gång räkte zoomen till.

Fina bilder, och läcker behållare.

Kram

2010-05-21 @ 06:31:19
URL: http://andreasnikanor.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0