Dikesröjning,fjärilar

Började dagen med att röja i diket som jag är så LESS på att vänta på att få gjort.
Det tog sin tid för jag har så svårt att gå där det inte är plant.
Men nu är det gjort ordentligt å ser fint ut.
La riset i högar så det blir lättare att ta bort.
Jag får säkert göra det själv ochså.


Det har varit väldigt bevingat här i afton.
Längst uppe i humlen som växt över tv antennen så sitter det två sorgmantlar å en amiral.
På samma gång.


Jag lyckades till slut att få en bild på ena sorgmanteln när den vek ut sina vingar.
Dom är fina.


En trollslända fick jag en bild på ochså.

Kommentarer
Postat av: Cici

Det verkar som om alla fjärilar håller sig utmed havet i sommar. Vet inte att jag varit med om en sommar med så LITE fjärilar som i år.

2011-08-16 @ 11:02:27
URL: http://cicilina.blogspot.com
Postat av: Nina

Hm, jag kan nog inte instämma med Cici, för även här ute i havet har det varit riktig fjärilstorka i år. Fast några har jag ändå lyckats fånga på bild, så det blir väl ett blogginlägg vad det lider.



Så mycket kottar du fått på din humle! Brukar du göra något av dem?

2011-08-16 @ 20:07:44
URL: http://stjarnkraft.blogspot.com
Postat av: Anonym

Nina

Nej jag har inte det vad görman av dom?

2011-08-16 @ 21:47:01
Postat av: Anonym

Nina Cici

Dom kanske är i behov av daggen som gör det fuktigt i den annars torra sommaren.

2011-08-17 @ 08:10:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0