Inte bara löv som blir gula

Jag har ju haft Wolf med mig några dagar i den här veckan.
Så det blir ju några promenader tog med kameran en av gångerna.

Visst är jag fin


Stubbe som kryllar av svamp knappast ätbar



Inte bara löv blir gula tror det är en Idegran


Började dagen med att klyva ved i två timmar.
Sen när jag vilat ett tag så gjorde jag mat
Ett kilo färs hälften älg å gris blev flera olika rätter
Biffar med två olika kryddning


Fylld paprika med färs å fetaost


Vitkål med färs






Kommentarer
Postat av: Andreas Lundqvist

Jo han är jätte fin woffe min ;)

Va läcker gran, lite gulnade bar han man sett min inte en hel gran på det viset. Ser ut som om det var en sån där färgad julgran från rusta :)

kram på dig

2011-10-15 @ 10:11:47
URL: http://andreasnikanor.blogg.se/
Postat av: Cici

Wolf är en mycket stilig kille. En unghund om jag får gissa.



Så bra med goda tips på älgfärsrätter, dom ska jag försöka komma ihåg för framtiden. Lammfärs är också mycket bra att blanda med älg.



Vad gäller det gula trädet skulle jag nästan kunna svära på att det är ett lärkträd. Dom fäller sina barrliknande blad varje höst och har ofta mycket kottar. Däremot skräpar dom mycket, i alla fall när dom blir äldre och MYCKET större. Vi har en sån på Holgerstomten och jag avskyr att ta reda på alla nedfalna kvistar och barr som är nästan omöjliga att kratta upp.

2011-10-16 @ 11:18:59
URL: http://cicilina.blogspot.com
Postat av: Nina

Jominsann, nog är han en snygging, Wolfpojken! Han har en så melankolisk blick på något vis, som gör att han ser jättesnäll ut.



Jag skulle inte tro att det gulnande barrträdet är en idegran, för ÄR det en så mår den inte bra. Idegranen är nämligen städsegrön, så därför utgår jag från att det är ett lärkträd du fotograferat, eftersom såna fäller alla barr till vintern.



De färsfyllda paprikorna ser väldigt smarriga ut! Kanske blir det ett gäng såna av det andra paketet av älgfärsen jag fyndade i fredags :o)

2011-10-16 @ 11:39:40
URL: http://stjarnkraft.blogspot.com
Postat av: Anonym

Nina,Cici

Klart det är ett lärkträd det var jag som tänkte fel

2011-10-16 @ 15:56:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0