Vilken söting

Idag har jag klyvt ved i solen i flera timmar.Å lagt ett golv av trallar att stapla veden på sedan.
Så nu hoppas jag att det blir av att herrn fixar till taket i veckan.
Så jag kan börja stapla veden där under.



När jag nästan var klar såg jag i ögonvrån att något rörde sig, en råtta?
En vit liten mus?
Nä en söt liten rackare cirka två dm.
Vet inte riktigt vad det är,snabb var han å helt orädd.
Jag gick in å hämta kameran å lyckades komma så nära som en meter.
Där kuta han fram å tillbaks som om han lekte tittut.
54 bilder blev det varav jag sparade 5.






Tur inte grannens katt är här längre.Det är en Hermelin i vinterpäls.
Han får gärna bo under min ved i vinter.
Så himla söt.

Kommentarer
Postat av: Andreas Lundqvist

Så söt, ser ut som en liten isbjörn då den tittar fram på första bilden.

Kram

2011-10-16 @ 22:59:35
URL: http://andreasnikanor.blogg.se/
Postat av: Nina

Jösses, vad mycket ved! Nog lär du väl klara dig ett tag på det där?



Tänk, en hermelin! :o) En livs levande sån har jag aldrig sett, men däremot vildmink någon enstaka gång. De är ju ett otyg, som de stjäl både fågelägg och -ungar, och det finns nog massvis ute i skogarna av såna som rymt från farmar och förökat sig i det vilda.

2011-10-17 @ 08:06:53
URL: http://stjarnkraft.blogspot.com
Postat av: Cici

Hur hann du med att fånga den lilla snabba krabaten?! Dom brukar vara så snabba att man ibland undrar om man sett i syne eller om det verkligen var en hermelin som blixtrade förbi.

När jag var aktiv på brukshundklubben var det ett par hermeliner som var bosatta i trumman som gick mellan de två lydnadsplanerna. En underlig plats, med tanke på alla hundar och människor som passerade där för jämnan. Till och från har vi besök här i vedtravarna också.

2011-10-17 @ 10:41:11
URL: http://cicilina.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0