Stora Jord-Gubbar,surströmming

Igår kom Jenny å Alexandra hit en stund å solade å bjöd på jordgubbar.
Det var riktigt stora JORD-gubbar (lite jordiga), bara att tvätta bort.
Jättegoda.
 
Idag så började jag dagen med lite grästrimmerkörning.
Först körde jag med min sladd i trimmern.
Sen så förlängde jag sladden med en jag lånade hit hemifrån
Då slog strömfelsbrytaren av strömmen,det gick inte att köra med den.
Det vart en massa spring fram å tillbaks för att sätta på strömmen igen.
Som tur var så fick jag låna en sladd av grannen så jag kunde röja ett tag till lunch.
Före
Efter
Mer trimmning i morgon om vädret tillåter.
Sen på afton skulle IngaLill å hennes Roslagskompis komma hit å äta surströmming.
Det var trevligt, hennes första besök efter försäljningen inte det sista.
Det var lite väl blåsigt så vi sitter inne å äter,lite trångt men det går.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0