Paltlunch i Byske

Paltlunch på broselsgården i Byske idag med en massa pensionärer.
Inget paltkoma.
Jag var eldfängd av mig,flyttade på en servett som tog eld av ljuset.
Slängde snabbt ner den på golvet å trampa på den.
(Nina nu ska du få ett foto på mig med mitt hår.)
Jag har färgat det rött för jag blev så less på stripet.
Men jag kommer nog att beställa en klippning  snart.
Brukar få såna infall, nu är ju Sandra min frissa i Norge.
Det är mera bekvämt med kort hår för mig.
Kan snart sätta ihop det till svans
Så här ser man ofta mannen i huset,Han sover inte säger han.
Han hinner bara sitta en stund så ZZZZZZZ.
Jag önskar att jag hade den möjligheten också ibland,men icket.
 
 

Kommentarer
Postat av: Cici

Så det stämmer alltså att rödhåriga är eldfängda av sig!

Tillhör du Byske PRO? Jag har faktiskt funderat på att gå över till dom i stället för Fällfors som jag nu tillhör. Fällfors PRO består av för få och för gamla pensionärer. Innan årsmötet för några veckor sedan ringde ordföranden hit och försökte övertala mig att ställa upp inför ordförande valet. Men för en gångs skull kunde jag säga ett bestämt NEJ.

Nu är föreningen utan ordförande! Så kan det gå om man inte försöker vitalisera en förening i tid. Jag gick överhuvudtaget inte på årsmötet och tänker nog inte gå på något möte alls framöver. Möjligen när det är Norrlångträsks tur att ha det, i höst, med surströmming, för då behövs nog alla hjälpande händer här i byn.

Svar: SPS kåge byske
ainalundqvist.blogg.se

2013-03-15 @ 19:57:28
URL: http://cicilina.blogspot.com
Postat av: lilian

Känner igen det där med förnekandet av sovstunderna!!
Är det typiskt "gubbigt"?

Svar: Ja det är nog det.
ainalundqvist.blogg.se

2013-03-17 @ 12:33:17
Postat av: Nina

Himla fin färg blev det! Men jag kan väl vara ärlig och hålla med om att det börjar bli dags för en tuktning av barret också, den fina färgen till trots. Du är alltid så jättesöt när du har det riktigt kortklippt, det vet du väl?

Jag önskar att jag hade H:s förmåga att somna sittande lite var som helst. Gud, så skönt det skulle vara att kunna ta sig såna där power nap-stunder ibland! Men icke sa Nicke. Ska jag lyckas domna bort måste jag ligga ner, allt annat är dömt att misslyckas.

Svar: Om garnet räcker
ainalundqvist.blogg.se

2013-03-19 @ 11:40:10
URL: http://stjarnkraft.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0