Sol å våfflor

 
 I fredags var det sol å fint väder så jag sätter mig i solväggen i ladugårdshörnan i lä.
 Härligt när solen börjar värma på dagarna.
I lördags åkte jag till Böviken för att skotta mig en stig, fram till stugan.
Tänkte att jag skulle göra en promenad med sparken på isen.
Men tyvärr var det så höga å tvära drivor uppskottat runt parkeringen.
Så att ta  sig ut på isen för mig var helt omöjligt med mina knän.
Daniel kom förbi ,det var även svårt att ta sig över med skotern.
 
 Säkert 1,5m höga drivor rakt upp.
Jag har bett H att åka dit å ta ner en bit av drivan,för jag vill ut på isen nu.
 
I ett gammalt våffeljärn blir det fina å goda våfflor.
Både igår å idag blev det våfflor till middag
 
 

Kommentarer
Postat av: Cici

I lördags hade jag solpremiär här hemma. Släpade hem alla sex renskinnen från Holgersladugården och satt sen en lång stund på ett par av dom och bara var. Så skönt!

Det ser härligt ut i Böviken när himlen är blå och det förhoppningsvis inte blåser allt för mycket.

Det här med våfflor, plättar och pannkaka har jag då och då diskussioner med min omgivning om. Jag är uppvuxen med att det är efterrätter inte mat och det har jag hållit fast vid i alla år. Ibland till barnens förtret när de var yngre.

2013-03-11 @ 20:08:20
URL: http://cicilina.blogspot.com
Postat av: Nina

Jädrans, det där såg gott ut! Måste göra samma sak så snart Lilla A återvänder till den här adressen!

2013-03-14 @ 20:03:27
URL: http://stjarnkraft.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0