Anisgrisar eller småpojkar.

I morse så tänkte jag nu får det bli grisar idag så är det gjort.
Dom hör ju till julens fika.
Kolla i kylen, herrn köpte ingen mjölk igår som var tänkt.
Som tur var så fanns det nästan en liter,det blev det när jag blanda dit en skvätt grädde.
Lyxgrisar blir det väl då? Dom blev då goda i alla fall.
De kan också kallas småpojkar kanske för att dom har tre ben.
Jag gör en vanlig bulldeg med mindre socker och blandar i stött anis.

Utbakade på jäsning


Friteras i cocosfett å ister


Klara att  ätas, doppas då i socker om man vill.


Packeteras i påsar när de svalnat,det blev ca 170-180 stycken.
Det bör ju räcka till fika ett bra tag.


Dagboken
Den 16 Dec 2009

Kör Adam till badhuset kl 08 för dom börjar med bad idag.
Åker sen till Peter, är hos han till kl 11 då jag åker hem.
Tanten mitt emot kom över å prata lite.
Dom har tyckt så bra om Peter,för han har brytt sig å hjälpt dom.
Hon var så förtvivlad över vad den där gubben var hit å bråka om tidigare.
Hämtar barnen kl 14 vid skolan.
Vi går sen på stan å köper julklappar till dom.
Sen blir det en pitseria innan vi gör ett besök hos Peter.
Meja hon vill till Lotta så det blir att jag lämnar henne hos Mimmi.
Jag å adam gör ett kort besök hos Alex.
Han skulle jag inte ha kännt igen,lång,mörk,skägg å svans.
Adam han vill vara med Pappa så mycket som möjligt.
Det är sunt att han tänker så han förstår ju att det är kort tid kvar.
Peter han kämpar på,han är stark.
Vad rör sig i dina tankar?



Kommentarer
Postat av: lilian

Har hört att dom kallas Pitepojkar. Kärt barn(bröd) har många namn.

2010-12-16 @ 18:42:54
Postat av: Jenny

Mamma du bryter väl inte en tradition? Du brukar ju alltid komma med anisbröd till oss :-D. Hihihih Kram

2010-12-16 @ 21:35:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0