Städat bort i Böviken.

Solen visade sig idag, så då blev det Böviken.
Plocka bort alla(3)parasollerna dom är inte lätta.
Pula in dom i det lilla förrådet så gott det går, å allt annat man har ute på sommaren.
Cykeln, fontänen,kannor,vattenslangen,solstolar,utemöbler.
Sprang där fram å tillbaka,bar å bar.En del saker är tunga att bära bort.
Fy vad det är mycket när man ska bort med allt.
Tömt utedasset,grävt ner skiten i skogen.
Men nu har jag då fixat allt,utan hjälp.Det löns inte att be nån om det.
(Får väl se om det blir nått tak över veden innan snön kommer,det är inte fixat än?)
Wolf kan ju inte,men han var med å mest i vägen.
Avsluta med en kopp te i solen,hade några sockerfria skorpor där.
Så nu får dom stänga sommarvattnet när dom vill för mig.
Flera mattor åkte med hem för tvättning.
Blommorna i krukorna får vara ett tag till för dom var så fina än.
Nu är jag helt slut,hade tänkt att göra blodpalt idag men det får vara till i morgon.
För nu blir det högläge för benen å vila.

Bövikens lapport, skulle vilja se den riktiga Lapporten.Nån gång kanske.








Kommentarer
Postat av: Sandra

Haha ja jag vet att det de är banliga de där fådlarna, men namnet har jag inte tänkt på, men nu när du säger det så ;) haha! Tack, kram

2010-09-23 @ 15:55:49
URL: http://livetarvackert.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0