Det var 21,OJ inte bra alls

Usch vad det är jobbigt att vara på stan inget jag gillar.
Där var det fullt ös med att julpynta på gatorna med lyftkranar å gubbar.
Åkte så att jag skulle hinna med några ärenden innan läkartiden.
Skulle köpa ljusvekegarn kanske det blir nya ljus nån gång av alla stearinrester.
Kollade lite på klädbutikerna men usch så varmt å jobbigt ,en ny sak blev det.
Sedan en paus hos läkaren för att svalka ner.

Blodtrycket var bra.EKG var bra.Han hörde inga konstiga hjärtljud.
Men jag sa vad dom sagt på Kirurgen när jag var där i Jan för knät.Så det blev en remiss för ultraljud.
Tog bort några såna där halsvårtor det är ju inte så trevligt när dom syns.
En brun sak som hade börjat blöda på axeln åkte ochså.
Så nu har jag fått min skönhetsbehandling.

Men så när hon tagit ett sockerprov så fick jag en chock! Det var 21! OjOj inte bra.
Jag som skäller på H att han har högt, jag har aldrig haft högt.Aldrig känt av det.
Jag har bara tyckt att jag i sommar sett väldigt suddigt en del dagar,kanske ett tecken.
Det blev direkt tabletter å en återkoll på två veckor.
Jag hade en kommihåglapp till läkaren men ändå så blev inte allt jag ville kolla om tagit upp.
Det är nog bara en viss tid som gäller.

Jag som hade köpt jäst å tänkt baka saffranbullar.Borde kanske strunta i det då.
Efter läkaren så åkte jag förbi hos Jenny på Aurum.Blev bara en kopp kaffe nu.
Handla sen på Coop när jag var på den sidan stan.
Vad det tar tid att handla där man inte är van att vara,innan man hittar det man ska ha.

Sen måste jag ju förbi på Apoteket på solbacken.
17:30 äntligen hemma, kollade då sockret med H:s apparat då var det 10.
Middagen blev torsk med brockoli.

Den lilla vita snön vi fick den är borta.
Det kanske kommer mer i helgen med ovädret som ska dra över.

Kommentarer
Postat av: Nina

Määh!! Ett blodsocker på 21, bara så där? Det KAN inte ha varit rätt. Mätapparaturen kanske var paj..? Tog dom inte om provet, för att dubbelkolla?? Jag tycker nog att du borde få en så enkel sak ordnad före du börjar trycka i dig mediciner! Tänk om du INTE har förhöjt socker? Då är det ju käpprätt åt helvete att du äter tabletter!!

2011-11-25 @ 11:26:58
URL: http://stjarnkraft.blogspot.com
Postat av: Andreas Lundqvist

Får hoppas att sockret bara är en tillfällighet.

kram på dig mamma

2011-11-25 @ 19:11:23
URL: http://andreasnikanor.blogg.se/
Postat av: Anonym

Nina

Dom kollade om sen när jag var hemma innan maten så var det 10

2011-11-25 @ 19:52:26
Postat av: Cici

Jag håller med Nina och hoppas att du får göra några täta kontroller innan du sätts på medicinering. Du borde ha kännt av ett så högt sockervärde. Det var inte så att du hade klämt i dig en mazarin eller något annat väldigt sött innan du gick till doktorn?

2011-11-26 @ 14:54:03
URL: http://cicilina.blogspot.com
Postat av: Anonym

Cici

Hade ätit en liten hamburgare på torget en timma före,som jag sa till henne.

2011-11-26 @ 16:21:38
Postat av: Jenny

Kram

2011-11-26 @ 23:56:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0