Var har jag lagt den nu då?

Jag har funderat hela helgen var jag har min kamera,den var inte i böviken.
Å inte här hemma,i afton när det kom en regnskur klack det till i kontoret där uppe.
Jag hade den när jag satt ute i fredags i solen.
La den på broräcket när jag skulle gå in.
Den hade som tur klarat sig,den låg i fodralet den här gången.
Ja ja det är kort minnet ibland.Men finns där ändå långt inne ibland.

I fredags så satt både jag, katter å hund ute i solenväggen å njöt alla av solen å värmen.
Blunda nu.
Jag solade faktiskt med bar överkropp så varmt var det.


Hela veckan så har jag kollat igenom en garderob full av sängkläder.
Kollat å manglat på förmiddagarna.Det är jobbigt för ryggen tycker jag.
Nu är det gjort, så det ska bli skönt att få ha manglade lakan att sova i.
Fick en mangel av IngaLill,min egna har inte funkat sen flera år tillbaks.
Å då har men ju bara rullat ihop lakanen.
Det blir fint i skåpen också med manglat.




Det blev många påslakan som skulle bli fina mattrasor.
Mest i rosa men det är ju lätt att färga.
Får väl sätta ut en lapp på maxi.
Det kan ju vara någon mattväverska som är i behov av trasor.
Det lär ju inte bli för mig,fast jag skulle gärna vilja väva.
Men kan ju inte sätta upp en väv.
Har två vävstolar. Det är roligt.
Jag har bara vävt en mattväv som mamma hjälpte mig att sätta upp.
Hon var ju en sån där som hade vävt allt i sitt liv.
Hon brukade sätta upp vävar åt andra.
Men jag hade då inte själv intresse när jag var ung.
Sen blev det ju för sent.
 





Kommentarer
Postat av: Cici

Inte är det försent, det finns väl vävkurser att gå.

Föresten kan man väl använda trasor till annat än att väva med, virka t ex. En gång i tiden var det ju väldigt populärt med runda trasvirkade mattor och det är det säkert nu också.



Jag provade en gång i tiden att mangla mina lakan, men det kändes inte bra, så jag fortsatte att stryka dom och gör så än i denna dag. Det kändes alltså inte bra med min hantering av mangeln, att lägga sig på manglade lakan känns mycket bra.

2012-03-26 @ 19:42:10
URL: http://cicilina.blogspot.com
Postat av: Nina

Herrejösses, en sån tur du hade att kameran klarade sig!



När Lilla A och jag flyttade till "Rucklet" och jag insåg att mängden skåputrymme för förvaring av linne var minst sagt begränsad, då bestämde jag mig en gång för alla. Alla påslakan, udda och par, som bara hängt med år efter år, sålde jag på loppis och det som inte gick åt fick åka till Emmaus. Allt jag behöll var tre par. På så vis kan jag alltid byta rent åt oss medan ett par är i tvätten och det extra parer är för eventuella nattgäster.



Samma med handdukar. Jag sparade inget onödigt, så nu har vi precis bara det vi behöver. Gudars, så skönt det var!

2012-03-26 @ 20:24:29
URL: http://stjarnkraft.blogspot.com
Postat av: lilian

Ja, vi är väl kanske lite "gammeldags" men det är fint med manglade lakan.

2012-03-27 @ 21:25:49
Postat av: Sandra

Det dära blå-gröna med blommor på som ligger längst under är ju så mysigt..

2012-03-27 @ 23:35:34
URL: http://livetarvackert.wordpress.com/
Postat av: Sandra

Det dära blå-gröna med blommor på som ligger längst under är ju så mysigt.. vad gulligt att panter fick vara med på bild :D

2012-03-27 @ 23:36:32
URL: http://livetarvackert.wordpress.com/
Postat av: Andreas Lundqvist

va skönt ni verkar haft det i solen :)

2012-03-28 @ 19:16:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0