Arbetschema

Dagens arbetschema var att åka hem å plocka krusbär.
Det blev av ,å snoppning av dessa,
Saxen fanns inte på plats, var är den?
Så jag fixa då en från syrummet.
Sen tänkte jag ut å leta grejen som H slarvat bort från elmotorsågen,som fortfarande inte är fixad.
Det blev röjning i hela maskinhallen(Skrothallen)i flera timmar, men jag hitta inget.
Vet inte ens vad jag ska leta efter?
Det blev i alla fall en massa skräp till eldning av städningen.
Får fortsätta en annan dag med resten.
I morgon ska jag rensa ur uthuset som står här vid vägen.
För kanske jag får det upphöjt från marken innan helgen.
Det står alltid vatten över golvet på våren.
För det är ju dags att ta in sommargrejorna nu.Eller?
Sitter i solen en stund i afton å stickar.
Det är ett bra sätt att vila å koppla av.
Gårdagens vantar på blockning.
Ett av paren som kommer att hamna i Norge.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0