Fixat veden

När grannen i Böviken lade ut sin gräsmatta i sommras så tog jag rätt på pallarna som ändå skulle till soptippen.
Kallas väl återvinning.
Det blev fint stöd för veden å luftigt. Nu väntar jag på att få hjälp med taket.
 
Jag har sågat upp med min elsåg ved som jag fått av en annan granne.
Har ved för flera år det är väl så det ska vara.
Jobbigt men roligt att kunna fixa sånt.
 H  hjälpte mig med de grövsta som jag inte orka lyfta upp på sågbocken.
Jag vågar inte att såga utan stöd av bocken.
Så här står jag å klyver med min elklyv på fm.
Det blev så varmt idag  i solen , vilken värmebölja vi har.
Skönt att ha 52 veckors semester.
Resten tar jag i morgon när jag vaknar innan det blir för varmt.
Har haft besök av Alvin också det är så roligt.
Här visar han farfar sin platta vad han har på den.
Dessa barn vad dom kan.
En morgon såg det ut så här ,väldigt  mycket dagg. Spökligt i träden
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Nina

Så lustigt att du bloggar om vedförvaring och -hantering just nu! Så sent som igår kväll stoppade jag Knut, min norske byggare, när han cyklade förbi. Jag hade nämligen fått den strålande idén, att där syrenhäcken förut brett ut sig en onödig meter in mot gården, där ska det byggas ett enkelt (men bra) vedförråd - med lastpallar som golv :o)

2013-08-28 @ 08:02:19
URL: http://stjarnkraft.blogspot.com
Postat av: Jenny

Kram min fina mamma <3

2013-08-29 @ 22:17:54
Postat av: Sandra

Hehe å magen den tittar fram ;)

2013-09-07 @ 16:05:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0