En smart ide

Kom på en ide idag som underlättar vid mönsterstickning.
En magnetplatta som suttit på kylen till ingen nytta.
Klipper av en remsa från den.
Lägger den större biten som är kvar under mönsterbladet i boken.
Med magnetytan uppåt.
Den smalare remsan ovanpå mönsterbladet,
som då går lätt att förflytta eftersom man stickar.
Det blir nu lättare att följa var man är i stickmönstret.
Smart ide tycker jag.
 
Johannes lämnade mera jobb till mig när han var hem i helgen.
Två styck pussel  i bara gråvita bitar,det kommer inte att vara lättpusslat.
Han ska klistra upp dom till tavlor.

Kommentarer
Postat av: Cici

Det var verkligen en smart idé. Hur tar man patent på den? Fiffigt värre!
Pussel i gråskala har jag aldrig sett förut. Jag kan tänka mig att dom kommer att ta tid att lägga.

2013-02-20 @ 16:29:20
URL: http://cicilina.blogspot.com
Postat av: Sandra

Smart idé :)

2013-03-01 @ 06:57:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0