Jobb jag gjort före midsommar

Har breddat stigen till toan.
Det var jobbigt att ta bort tuvorna för dom satt så hårt.
Tog spaden hacka å bröt så nu slipper man snava på tuvorna,
å bli blöt av gräset.
Det långa gräset är också borttrimmat man vet ju inte om det finns fästingar.
Har också rensat infarten i Böviken där jag kör in bilen.
Har lagt till plattona på baksidan till bron där bak, så vi slipper bryta benen.
Dom var så ojämna å sneda förr.
Fick en skopa grus jag jämna till runt om.
Har rensat upp infarten till bron den var igenvuxen av ogräs.

Hjälpte Holger att få ut fåren ur hocken till hundgården.
Tillfälligt är det tänkt  för där ska dom inte vara.
Nu klipper dom gräset där.

Önskar alla en skön Midsommar om än det är kallt.
Alla är borta på fästerrier även Holger.
Jag ska ha det lugnt å skönt med Alvin, Andreas å Wolf
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Nina

Så fint och prydligt du fixat det både vid stugan och hemmavid!

Att fira midsommar desto mer känns numera inte ett dugg intressant. Det bästa är att göra som du: ta det lugnt och bara vara, kanske äta något lite mer festligt än vanligt, men i övrigt inte ställa till det något nämnvärt.

Vi hade riktigt trevligt här också, Lilla A och jag. Gemensam, med enkel sommarmiddag med goda väninnan S och hennes två döttrar, som är ett år äldre än Lilla A. Tidigt hem och tidigt i säng, så idag finns både ork och lust till lite trädgårdsjobb istället för att, som många, ligga och kräla på sängbottnen med en gruvlig baksmälla ;o)

2014-06-21 @ 09:31:10
URL: http://stjarnkraft.blogspot.com
Postat av: Jenny

Det blir så fint mamma. Du är jätte duktig. Kram ❤️

2014-06-21 @ 18:03:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0