En härlig vårdag

Åkte till Böviken på fm när jag såg att det skulle bli sol.
Väldigt moddigt på våran väg ,tog mig nästan inte ner på stora vägen.
Fick backa å ta fart flera gånger.
Lika moddigt i Böviken.
Så jag ringde hem till Holger å sa han skulle komma å skotta.
För nu vill ju folk vara i stugorna när det är påsk, å så fint väder. SOL! Plussgrader.
Jag skotta för det har ju snöat sen sist,börja skotta mot veden ochså en bit
så när Holger kom så bad jag att han skulle skotta resten som var kvar.
Det blev en väldigt smal gång där han skotta, man ska aldrig be om nåt för det blir bara halvgjort.
Jag skottade den bredare för det ska ju gå att bära ved på den.
Eldade lite ochså,jag blev sugen på att sova över där.
Det var då lika varmt där som här hemma.Det blir väl fler soliga dagar hoppas jag.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0