En liten skogspromenad

Det är ingen större värme idag.
På förmiddagen ränsade  jag lite ogräs bland blommorna.
Tog en promenad i min STORA lilla skog bakom stugan,såg ingen björn.
Fotade de blommor som finns just nu.
Men jag är dålig på vad en del har för namn.

???



Marktäckande låg växt med gula små blommor.



Åkerbärsblomma fanns nån enstaka kvar


Små ormbunkar


Lingon finns väldigt lite av å blåbär ännu mindre men några.


Björk,gran å rönn i alla storlekar finns,det behöver gallras bort en del.
Så det inte växer igen,men ingen vill göra det åt mig.
Jag får väl klippa med saxen.


Gräs finns det gott om också.Hoppas inte fästingar.


Holger kom med jordgubbar så det blev min middag idag.Dyra.


Kommentarer
Postat av: Andreas

Jag tänkte röja när du var borta, men röjsågen var visst bortblåst. Hoppas den har ramlat ner då jag ska röja älgpasset, och då kan jag kommaförbi hos dig med den också.

Kram på dig älskade mamma.

2010-06-21 @ 20:25:08
URL: http://andreasnikanor.blogg.se/
Postat av: Nina

Uja, nog har du allt lite sly som borde röjas. Men det är väl gulligt av Andreas att han lovat fixa det? Vad björkar ändå är vackra, med sina svartstrimmiga, vita stammar! :o)



Den där vita blomman på din första bild, är den en sån som får ett ensamt rött bär så småningom? I så fall känner jag igen den, men kommer baske mig inte på namnet just nu.

2010-06-21 @ 23:12:03
URL: http://stjarnkraft.blogspot.com
Postat av: Aina

Nina

Ja ,jag tror det blir röda bär.Kanske det man kallar hönsbär?

Jag tycker också att det är roligt att kolla trädgårdar,jag har en hel del vilda växter här.

2010-06-22 @ 20:18:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0