Böviken idag

Varför ska det aldrig gå att göra som jag vill ha det??
Skottat igår i böviken,ja. Men jag kunde knappt få in bilen.Mina buskar är kapade.
Grannens infart oskottad,kommer mig inte ut på isen för snöhögarna.Sucksuck.
Ingen annan heller för den delen,det hade ju gått lämna ett hål rakt fram.Eller??
Runes,Eriks,Kjells var där å en familj från Kattisholmen.

            
Mot havet ,                  Skottat upp idag med spade,         Infarten
Hur kommer jag dit?     en meter djupt,kolla bilen      buskarna avklippta  

    
Alldeles för mycket snö,när ska det här vara borta,mycket mer än i fjol.
Det blev flera timmars skottning,skam den som ger sig,nu kommer jag då in.
Men det känns i både knän å rygg.
Tre månader senare vår i norra sverige, än i skåne. när har vi då vår?
Före midsommar tro?

Taket över veden hade rasat ihop.
Behöver få taket på stugan skottat? Någon som vill göra det åt mig?
För det kan jag inte själv.Har ju lite svårt att ta mig upp på taket.

  

Kommentarer
Postat av: Jenny

Oj så mycket snö! Hoppas den har försvunnit innan midsommar (fniss) Kram på dig mamma.

Välkommen hit om du har vägarna förbi.

2010-03-21 @ 22:48:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0